Vědecké granty
TAČR
Hlavní řešitel | Poskytovatel | Název | Číslo | Termín ukončení |
Mgr. Olga Malinovská, Ph.D. | TAČR | Překážky využití informačních a komunikačních technologií a možnosti rozvoje ICT gramotnosti u osob s limitovanou schopností přístupu k informacím | TQ01000362 | leden 2026 |
Mgr. Aneta Marková, Ph.D. | TAČR | Změny ve vybraných sociálních službách zaměřených na osoby s postižením v době krizového stavu způsobeného virovým onemocněním typu COVID-19 | TL05000413 | prosinec 2023 |
RNDr. Renata Ryplová, Ph.D. | TAČR | Biomasa v trvale udržitelné krajině: digitální platforma pro výuku fotosyntézy ve vodě a na souši k poznání úlohy rostlin v krajině | TL05000150 | prosinec 2023 |
doc. PaedDr. Jiří Vaníček, Ph. D. | TAČR | Rozvoj informatického myšlení pomocí situačních algoritmických problémů | TL03000222 | únor 2023 |
prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc. | TAČR | Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a v matematice | TL02000368 | červen 2022 |
Mgr. Michal Vančura, Ph.D. | TAČR | Administrativní činnosti základních škol | TIRSMSMT935 | duben 2022 |
PhDr. Ivana Šimková, Ph.D. | TAČR | Ověření metodiky čtení Sfumato pro nácvik čtení u žáků s dyslexií | TL03000322 | březen 2022 |
Ing. Viktor Vojtko, Ph.D. | TAČR | Systém pro podporu marketingového rozhodování DestinACE | TL02000423 | prosinec 2022 |
RNDr. Renata Ryplová, Ph.D. | TAČR | Sluneční energie, voda v krajině, vegetace: nová metodika vzdělávání pracovníků městských úřadů a inovace školní výuky k tématu efektu hospodářských zásahů na regionální klima web projektu: https://projekty.pf.jcu.cz/svv/ |
TL01000294 | leden 2021 |
ERASMUS+
Hlavní řešitel | Poskytovatel | Název | Číslo | Termín ukončení |
Mgr. Vojtěch Blažek, Ph.D. | EU, Erasmus +, koordinátor Instituto Politécnico de Tomar | A gamification model for community-based heritage work | 2023-1-PT01-KA220-HED-000154261 | září 2026 |
Mgr. Lukáš Rokos, Ph.D. - PF JU spoluřešitel University of Groningen (Nizozemí) – hlavní řešitel projektu |
EU, Erasmus+ | Scientists and Public Engagement – STAGE | 2021-2-NL01-KA220-HED-000048944 | duben 2024 |
RNDr. Renata Ryplová, Ph.D. | EU, Erasmus+, koordinátor: PF JU | Education for Plant Literacy web projektu: https://planteducation.eu/ |
2021-1-CZ01-KA220-HED-000030213 | prosinec 2024 |
prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc. | EU, Erasmus+, koordinátor: Birmingham City University | Student Technostress in Undergraduate Distance Education: A Navigation Toolkit for Wellness | 2020-1-UK-01-KA226-HE-094622 | červen 2023 |
RNDr. Libuše Samková, Ph.D. | DAAD NA, Německo (ERASMUS+ Strategic Partnership) | coReflect@maths Digital Support for Teachers' Collaborative Reflection on Mathematics Classroom Situations | 2019-1-DE01-KA203-004947 | srpen 2022 |
PhDr. Salim Murad, Ph.D. | EACEA | Erasmus Mundus (Erasmus+ A3: Erasmus Mundus, Sport) | EMMIR | září 2021 |
Mgr. Roman Hašek, Ph.D. | EU, Erasmus+, koordinátor: Bayreuth University | Improving Tools for E-assessment in Maths and Science (ITEMS) | 2018-1-DE01-KA203-004268 | srpen 2021 |
Norské fondy
Hlavní řešitel | Poskytovatel | Název | Číslo | Termín ukončení |
doc. PhDr. Miluše Vítečková, Ph.D. | Iceland, Liechtenstein, Norway Grants | Posílení kompetencí učitelů a dalších pedagogických pracovníků v oblasti začleňování žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí web projektu: https://projekty.pf.jcu.cz/pku/ |
EHP-CZ-IN-2-003 | červenec 2023 |
Projekty přeshraniční spolupráce
Hlavní řešitel | Poskytovatel | Název | Číslo | Termín ukončení |
doc. RNDr. Vladimíra Petrášková, Ph.D. | Interreg Bayern-Česko | BASIC MATH (Budování a zajištění základních aritmetických kompetencí na 2. stupni ZŠ) | BYCZ01-018 | červenec 2027 |
doc. RNDr. Helena Koldová, Ph.D. | Interreg CENTRAL EUROPE | Virtual Reality Education and Training Solutions for Medicine Sector | CE0100136 | březen 2026 |
Mgr. Lukáš Rokos, Ph.D. | Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | Efektivnější STEAM vzdělávání za využití moderních technologií / More Effective STEAM Education with New Technologies | 8J23AT010 | prosinec 2024 |
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D. | Česko-německý fond budoucnosti / DAAD | Společně proti stresu: podpora odolnosti studentů učitelství v bavorsko-českém příhraničí | červen 2023 | |
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D. | Česko-německý fond budoucnosti / DAAD | Role České republiky a Německa v mírovém uspořádání Evropy / Die Rolle Tschechiens und Deutschlands in einer europäischen Friedensordnung | 4_22_12613 | prosinec 2022 |
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D. | Česko-německý fond budoucnosti / BTHA | Digitální transformace v jazykové a kulturně heterogenní výuce v bavorsko-českém příhraničí / Digitale Transformation im sprach- und kulturheterogenen Unterricht in der bayerisch-tschechischen Grenzregion | 4_22_12290 / BTHA-SW-2022-2 | prosinec 2022 |
Mgr. Michal Vančura, Ph.D. | INTERREG V-A RAKOUSKO – ČESKÁ REPUBLIKA | Virtual Reality for Education Network web projektu: https://vredunet.eu/?lang=cs |
256 | prosinec 2022 |
Mgr. Jana Kusová, Ph.D. | Aktion Česká republika – Rakousko | univie: summer school for Czech-Austrian Language Tandem: Sommerkolleg České Budějovice 2022 | 92p2 | září 2022 |
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D. | BTHA | Die Digitalisierung im interkulturellen und sprachheterogenen Unterricht an Schulen im bayerisch-tschechischen Grenzraum | BTHA-SW-2021-2 | prosinec 2021 |
Mgr. Jana Kusová, Ph.D. | Aktion Česká republika – Rakousko | univie: summer school for Czech-Austrian Language Tandem: Sommerkolleg České Budějovice 2021 / univie: summer school for Czech- Austrian Language Tandem: Letní kolegium České Budějovice 2021 | AKTION 89p12 | prosinec 2021 |
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D. | Česko-německý fond budoucnosti | Digitalizace v interkulturní a jazykově heterogenní výuce na školách v bavorsko-českém příhraničí | 4-20-9248 | duben 2021 |
prof. RNDr. Pavel Pech, CSc. | Program přeshraniční spolupráce Česká republika - Svobodný stát Bavorsko | Mathematische Begabung: Modellierung, Diagnose, Förderung / Matematické nadání: Modelování, diagnóza, podpora | 113 | červenec 2020 |
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D. | BTHA – spoluúčast na projektu univerzity Passau | PAndemie – eine empirische Untersuchung zu Effekten digitaler Lehrformate bei Lehramtsstudierenden in Bayern und Tschechien | BTHA-AP-2020-DIG-12 | prosinec 2020 |
GAČR
Hlavní řešitel | Poskytovatel | Název | Číslo | Termín ukončení |
Mgr. Martin Voříšek, Ph.D. | GAČR | Schwarzenberská dechová harmonie v hudebním životě knížecího dvora ve 2. polovině 18. století | GA23-07660S | prosinec 2025 |
PhDr. Dalibor Kučera, Ph.D. | GAČR | Komputační psycholingvistická analýza českého textu | GA16-19087S | prosinec 2020 |
Projekty GAJU
Hlavní řešitel | Poskytovatel | Název | Číslo | Termín ukončení |
doc. PhDr. Lucie Betáková, Ph.D., MA | GAJU | Kritická místa přípravy učitelů cizích jazyků | 053/2022/S | prosinec 2024 |
doc. Mgr. Alena Nohavová, Ph.D. | GAJU | Rozvoj sociálních a emočních kompetencí pro (ve) vzdělávací praxi | 072/2022/S | prosinec 2024 |
PhDr. Jan Petr, Ph.D. | GAJU | Didaktická transformace obsahu - implikace a strategie v učení o přírodě | 042/2022/S | prosinec 2024 |
doc. RNDr. Vladimíra Petrášková, Ph.D. | GAJU | Klíčová místa kurikula pro integraci vzdělávacích obsahů v oblasti STEM | 041/2022/S | prosinec 2024 |
PhDr. Petr Bahenský, Ph.D. | GAJU | Náprava poruch dechového stereotypu prostřednictvím optimálního intervenčního programu | 021/2019/S | prosinec 2021 |
Mgr. Zdeňka Bajgarová, Ph.D. | GAJU | Škola - hrozba nebo příležitost pro zranitelné jedince? | 117/2019/S | prosinec 2021 |
PhDr. Jan Petr, Ph.D. | GAJU | Procesní a obsahové inovace vzdělávání v biologii a fyzice | 123/2019/S | prosinec 2021 |
doc. RNDr. Vladimíra Petrášková, Ph.D. | GAJU | Integrovaná výuka v přípravě učitelů základní školy | 114/2019/S | prosinec 2021 |
prof. RNDr. Pavel Pech, CSc. | GAJU | Edukační obsah pro rozvoj matematického a informatického myšlení | 121/2019/S | prosinec 2021 |
Mgr. Jan Schuster, Ph.D. | GAJU | Příspěvek k řešení problematiky dosažení trvalé adekvátní spotřeby zeleniny, omega-3 mastných kyselin a vlákniny v ČR uplatněním nových přístupů při zvyšování jejich současné spotřeby v mateřských školách jako předpokladu k vytvoření potřebných celoživotních stravovacích návyků. | 132/2019/S | prosinec 2021 |
PhDr. Petr Dvořák, Ph.D. | GAJU | Interakce a diskurz školní třídy ve výuce angličtiny na 2. st. ZŠ | 098/2018/S | prosinec 2020 |
prof. RNDr. Pavel Pech, CSc. | GAJU | Řešení problémů jako jedna z klíčových kompetencí ve výuce matematiky a informatiky. | 121/2016/S | prosinec 2018 |
Ostatní projekty
Hlavní řešitel | Poskytovatel | Název | Číslo | Termín ukončení |
Mgr. Veronika Plachá, Ph.D. | Otevřeno, z. s. | Využití záznamu interakcí k nácviku pedagogické komunikace | červen 2023 | |
PhDr. Salim Murad, Ph.D. | Heinrich Boell Stiftung Praha | Future of Education | listopad 2019 | |
dr. Phil. Zdeněk Pecka | AO-CZ Habilitationsstipendium | Současná rakouská literatura v interaktivním digitálním prostředí | ICM-2019-13709 | březen 2019 |