Skip to main content

Témata DP

Témata diplomových prací pro akademický rok 2024/2025

PhDr. Vladimír Hanáček, Ph.D.

  1. Volby a volební systémy jako téma výchovy k občanství a ZSV
  2. Politické stranictví jako téma výchovy k občanství a ZSV
  3. Aktivní občanská společnost jako téma výchovy k občanství a ZSV
  4. Hranice demokracie a povaha režimu jako výzva ve výuce k občanství a ZSV

PhDr. Roman Míčka, Th.D., Ph.D.

  1. Pluralita teorií demokracie jako téma výchovy k občanství a ZSV
  2. Metodologie „měření kvality demokracie“ a její uplatnění ve výuce ZSV
  3. Fenomén „postpravdivosti“ v současných debatách a politice jako výzva pro výuku ZSV
  4. Nová paradigmata a debaty v teorii mezinárodních vztahů jako výzva pro výuku ZSV
  5. Evropská integrace ve světle teorií mezinárodních vztahů jako téma výchovy k občanství a ZSV

PhDr. Helena Pavličíková, CSc.

  1. Problematika ochrany životního prostředí v hodinách výchovy k občanství
  2. Výuka filosofie na gymnáziu-náměty na zpestření výukových jednotek
  3. Jak učit o fake news?

Mgr. Jan Staněk, Ph.D.

  1. Filosofie a (řecká) tragédie
  2. Vybrané téma z dějin výchovných ideálů
  3. Filosofická kritika odbornictví
  4. Stoická askésis v renesanci a novověku

Mgr. Marek Šebeš, Ph.D.

  1. Zpravodajská média a učitelé OV/ZSV
  2. Sociologická témata ve výuce na gymnáziích
  3. Výuka občanské výchovy a společenských věd na německých gymnáziích: analýza učebnic
  4. Stárnutí společnosti jako téma VO/ZSV
  5. Umělá inteligence (AI) jako téma i didaktický nástroj ve výchově k občanství/ZSV
  6. Vlastní téma z oblasti sociologie (se zaměřením na didaktické aspekty) a mediální výchovy

doc. PhDr. Stanislav Holubec, Ph.D. et Ph.D.

  1. Proměny středních odborných učilišť 1950-2010
  2. Fenomén obezity během 20. a 21. století
  3. Pedofilní skandály v církevním prostředí
  4. Fenomén fyzického trestání dětí během 20. a 21. století

doc. PhDr. Marek Šmíd, Ph.D.

  1. Vývoj fašismu, nacismu a komunismu v Evropě a jejich dopad na společnost.
  2. Politické dějiny Evropy a Československa v období studené války.
  3. Zahraniční politika Československa po roce 1918.
  4. Kulturní a náboženské dějiny 20. století.
  5. Mezinárodní vztahy 20. století.
  6. Případové studie zahrnující analýzu konkrétních událostí, například Pražského jara, Sametové revoluce nebo Charty 77

Mgr. Petra Šebešová, Ph.D.

  1. Rozvoj kritického myšlení ve výuce společenských věd
  2. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení a jeho využití ve Výchově k občanství
  3. Problémově orientovaná výuka filosofie
  4. Využití morálních dilemat a myšlenkových experimentů ve výuce společenských věd
  5. Metody pro práci s textem ve výuce společenských věd
  6. Výuka kontroverzních témat
  7. Jiné didakticky zaměřené téma dle volby studujících

PhDr. Jan Samohýl, Ph.D.

  1. Kritická analýza a srovnání (výzkum) různých forem hodnocení na ZŠ nebo SŠ
  2. Výuka etické výchovy v OV nebo ZSV – kritické zhodnocení
  3. Kompetenční model vzdělávání – srovnání se zahraničními přístupy
  4. Tématika religiozity ve výuce výchovy k občanství (výzkum)
  5. Tématika religiozity ve výuce základů společenských věd (výzkum)
  6. Kritické srovnání učebnic OV nebo ZSV – včetně zahraničních

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice Tel. 387 773 020 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Jeronýmova 10, 371 15
České Budějovice
Tel. 387 773 020 Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2022 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.