Skip to main content

Témata BP

Témata bakalářských prací pro akademický rok 2024/2025

PhDr. Vladimír Hanáček, Ph.D.

  1. Volební systémy a jejich efekt
  2. Případová studie českého stranického systému
  3. Aktivní občanská společnost – případ vybrané jihočeské obce
  4. Hranice demokracie – spor o povahu režimu

PhDr. Roman Míčka, Th.D., Ph.D.

  1. Proměny a trendy extremistické politické scény v ČR
  2. „Scénáře budoucnosti“ v mezinárodních vztazích
  3. Teorie a praxe demokracie ve světle světových náboženství
  4. Trendy ve vývoji teorie a praxe demokracie
  5. Vlastní téma z oblasti politologie či dějin politického myšlení dle zájmu

PhDr. Helena Pavličíková, CSc.

  1. Problematika ochrany životního prostředí v hodinách výchovy k občanství
  2. Výuka filosofie na gymnáziu-náměty na zpestření výukových jednotek
  3. Jak učit o fake news?

Mgr. Jan Staněk, Ph.D.

  1. Vybrané téma z filosofie výchovy
  2. Vybrané téma z etiky ctností
  3. Sókratova osobnost v renesanční a novověké filosofii
  4. Psaní beletrie jako součást filosofické praxe: případ Ladislava Klímy

Mgr. Marek Šebeš, Ph.D.

  1. Média pro děti a dospívající - etnografická studie
  2. Medienpädagogen: profily německých mediálních pedagogů
  3. Genderové kvóty: hodnocení jejich dopadu ve vybrané oblasti
  4. Nová média, reklama a dětští konzumenti - vybrané aspekty
  5. Vlastní téma z oblasti sociologie a mediální komunikace

doc. PhDr. Stanislav Holubec, Ph.D. et Ph.D.

  1. Proměny středních odborných učilišť 1950-2010
  2. Fenomén obezity během 20. a 21. století
  3. Pedofilní skandály v církevním prostředí
  4. Fenomén fyzického trestání dětí během 20. a 21. století

doc. PhDr. Marek Šmíd, Ph.D.

  1. Vývoj fašismu, nacismu a komunismu v Evropě a jejich dopad na společnost.
  2. Politické dějiny Evropy a Československa v období studené války.
  3. Zahraniční politika Československa po roce 1918.
  4. Kulturní a náboženské dějiny 20. století.
  5. Mezinárodní vztahy 20. století.
  6. Případové studie zahrnující analýzu konkrétních událostí, například Pražského jara, Sametové revoluce nebo Charty 77

Mgr. Petra Šebešová, Ph.D.

  1. Rozvoj kritického myšlení ve výuce společenských věd
  2. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení a jeho využití ve Výchově k občanství
  3. Problémově orientovaná výuka filosofie
  4. Využití morálních dilemat a myšlenkových experimentů ve výuce společenských věd
  5. Metody pro práci s textem ve výuce společenských věd
  6. Výuka kontroverzních témat
  7. Jiné didakticky zaměřené téma dle volby studujících

PhDr. Jan Samohýl, Ph.D.

  1. Kritická analýza různých forem hodnocení na ZŠ nebo SŠ
  2. Práce s chybou v kontextu vzdělávání a formativního hodnocení
  3. Tématika religiozity ve výuce výchovy k občanství 
  4. Tématika religiozity ve výuce základů společenských věd 
  5. Klima třídy nebo školy – možné přístupy
  6. Kritické srovnání učebnic OV nebo ZSV

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice Tel. 387 773 020 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Jeronýmova 10, 371 15
České Budějovice
Tel. 387 773 020 Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2022 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.