Témata BP
Témata bakalářských prací pro akademický rok 2024/2025
PhDr. Vladimír Hanáček, Ph.D.
- Volební systémy a jejich efekt
- Případová studie českého stranického systému
- Aktivní občanská společnost – případ vybrané jihočeské obce
- Hranice demokracie – spor o povahu režimu
PhDr. Roman Míčka, Th.D., Ph.D.
- Proměny a trendy extremistické politické scény v ČR
- „Scénáře budoucnosti“ v mezinárodních vztazích
- Teorie a praxe demokracie ve světle světových náboženství
- Trendy ve vývoji teorie a praxe demokracie
- Vlastní téma z oblasti politologie či dějin politického myšlení dle zájmu
PhDr. Helena Pavličíková, CSc.
- Problematika ochrany životního prostředí v hodinách výchovy k občanství
- Výuka filosofie na gymnáziu-náměty na zpestření výukových jednotek
- Jak učit o fake news?
Mgr. Jan Staněk, Ph.D.
- Vybrané téma z filosofie výchovy
- Vybrané téma z etiky ctností
- Sókratova osobnost v renesanční a novověké filosofii
- Psaní beletrie jako součást filosofické praxe: případ Ladislava Klímy
Mgr. Marek Šebeš, Ph.D.
- Média pro děti a dospívající - etnografická studie
- Medienpädagogen: profily německých mediálních pedagogů
- Genderové kvóty: hodnocení jejich dopadu ve vybrané oblasti
- Nová média, reklama a dětští konzumenti - vybrané aspekty
- Vlastní téma z oblasti sociologie a mediální komunikace
doc. PhDr. Stanislav Holubec, Ph.D. et Ph.D.
- Proměny středních odborných učilišť 1950-2010
- Fenomén obezity během 20. a 21. století
- Pedofilní skandály v církevním prostředí
- Fenomén fyzického trestání dětí během 20. a 21. století
doc. PhDr. Marek Šmíd, Ph.D.
- Vývoj fašismu, nacismu a komunismu v Evropě a jejich dopad na společnost.
- Politické dějiny Evropy a Československa v období studené války.
- Zahraniční politika Československa po roce 1918.
- Kulturní a náboženské dějiny 20. století.
- Mezinárodní vztahy 20. století.
- Případové studie zahrnující analýzu konkrétních událostí, například Pražského jara, Sametové revoluce nebo Charty 77
Mgr. Petra Šebešová, Ph.D.
- Rozvoj kritického myšlení ve výuce společenských věd
- Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení a jeho využití ve Výchově k občanství
- Problémově orientovaná výuka filosofie
- Využití morálních dilemat a myšlenkových experimentů ve výuce společenských věd
- Metody pro práci s textem ve výuce společenských věd
- Výuka kontroverzních témat
- Jiné didakticky zaměřené téma dle volby studujících
PhDr. Jan Samohýl, Ph.D.
- Kritická analýza různých forem hodnocení na ZŠ nebo SŠ
- Práce s chybou v kontextu vzdělávání a formativního hodnocení
- Tématika religiozity ve výuce výchovy k občanství
- Tématika religiozity ve výuce základů společenských věd
- Klima třídy nebo školy – možné přístupy
- Kritické srovnání učebnic OV nebo ZSV