Skip to main content

Akční výzkum na školách: Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků pomocí čtenářských strategií a efektivních metod v Jihočeském kraji (2016 – 2019, MŠMT, OP VK)

Anotace projektu:

Jedná se o výzkumně-pilotní projekt s akcentem na žáky ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí na základních školách v Jihočeském kraji. Základní metodou práce je akční výzkum spočívající v pilotáži inovativních postupů a metod souvisejících s čtenářskými strategiemi vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí žáků obecně.

Cíl projektu:

Cílem projektu je pomocí akčního výzkumu ověřit účinné metody výuky čtenářských strategií, které vedou k porozumění textu, a účinné metody tvorby textů dle komunikačního záměru jedince. Projekt zavede do výuky metody ověřené zahraniční praxí, které pomáhají zejména žákům ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí. Dalším cílem je to, že se učitelé pomocí metod akčního výzkumu zlepší v dovednostech spojených s reflektováním vlastního výukového postupu, a naučí se využívat efektivní metody formativního hodnocení.

Realizační tým:

Odborný tým je tvořen odborníky z Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, součástí realizačního týmu jsou i učitelé ze zapojených škol, kteří provádějí akční výzkum konceptu čtenářských strategií ve výuce a ověřují metodické materiály přímo v praxi.

Kontaktní informace:
doc. PhDr. Martin Schacherl, Ph.D.
Katedra slovanských jazyků a literatur
Pedagogická fakulta
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Jeronýmova 10
371 15 České Budějovice

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice Tel. 387 773 020 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Jeronýmova 10, 371 15
České Budějovice
Tel. 387 773 020 Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2022 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.