Projekty
Současně probíhající grantové výzkumné a aplikační projekty, které řešíme nebo se na nich podílíme:
- Projekt TL05000150: Biomasa v trvale udržitelné krajině: digitální platforma pro výuku fotosyntézy ve vodě a na souši k poznání úlohy rostlin v krajině
- Erasmus+ Key Action 2 Partnerships for Cooperations Project 2021-1-CZ01-KA220-HED-000030213 EDUCATION for PLANT LITERACY
- TAČR TL02000368 Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a matematice (SpaceForBOV)
- TAČR TL01000294 Sluneční energie, voda v krajině, vegetace: nová metodika vzdělávání pracovníků městských úřadů a inovace školní výuky k tématu efektu hospodářských zásahů na regionální klima
- Edugard (Education in Plant Growing and Regional Sustainable Development)
Nedávná historie – grantové výzkumné projekty 2010 – 2020:
- OPVV CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664 Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
- OPVV CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659 Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
- OPVV CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006960 Inovace přípravy učitelů pro praxi
- OPVV CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000751 Komplexní systém hodnocení
- GA ČR 406/09/1039: Užití přírodnin v kontextu cílů a kurikula přírodovědného vzdělávání na 1. stupni ZŠ (2009 – 2011)
- GA JU 0265/210/S Badatelsky orientované vyučování přírodopisu a biologie: monitoring reality a sondy možností (2010 – 2012)
- SYNTHESYS AT-TAF-1157 Pteropolymorphism in the Helotrephidae and its possible taxonomic impediment (2011)
- SYNTHESYS AT-TAF-3125 Taxonomic study of Madagascan Aphelocheiridae (Hemiptera: Heteroptera) (2013)
- GA JU 078/2013/S Badatelsky orientované vzdělávání v biologii se zřetelem k teorii didaktického pochopení obsahu a akcentům soudobé biologie (2013-2015)
- GA JU 075/2014/S Hodnocení badatelsky orientované výuky přírodopisu a biologie (2014)
- NF-CZ07-MOP-3-2902015 Improving of the Quality of Biology Didactics and their Role in Teacher Education (2015)
- ASSIST-ME (Assess Inquiry in Science, Technology and Mathematics Education) – Seventh Framework Programme for Research (FP7 Science in society 2012-2.2.3-1, No. 321428). Management: University of Kobenhaven, spoluřešitel: Jihočeská univerzita (KPE, KBI, KMA PF JU) (2013 – 2016)
- S-TEAM (Science Teacher Education Advanced Methods) – Seventh Framework Programme for Research (FP7 Science in society 2008-2.2.1.1, No. 234870). Management NTNU Trondheim, Spoluřešitel Jihočeská univerzita (KPE, KBI PF JU) (2009 – 2011)
- GAJU 118/2016/S Procesní a obsahové inovace vzdělávání v biologii (2016 – 2018)
Spolupráce na projektech:
- Výzkumný záměr MSM 6007665801: Ekologické, evoluční a experimentálně-biologické přístupy ke studiu vzniku a významu biodiverzity. (nositel PřF JU) (2005 – 2011)
- GA ČR 206/07/1200: Limitující faktory a omezení biologického zotavování z acidifikace: Jaká je budoucnost horských ekosystémů Šumavy. (nositel: Hydrobiologický ústav Biologického centra AV ČR) (2007 – 2011)
- GA ČR P505 /10/0096 Jak plastický je vodní hmyz? Měření růstu, fenotypové plasticity a evoluce vybraných taxonů. (nositel: Entomologický ústav Biologického centra AV ČR) (2010-2013)
- GA ČR 14-29857S Vliv rizika predace a komplexity prostředí na dynamiku vytváření společenstev vodních bezobratlých (nositel: Entomologický ústav Biologického centra AV ČR) (2014 – 2016)
Ostatní nedávné a současné pedagogické, rozvojové a inovační projekty podporované granty:
- FRVŠ 1175/2010 Tvorba předmětu Základy biologie dítěte a zdravotní prevence pro studenty učitelství na PF JU (2010)
- FRVŠ 54/2010 Inovace laboratoře a pracovišť metodiky školních demonstrací a pokusů (2010)
- FRVŠ 1308/2011 Inovace výuky fyziologie rostlin na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity (2011)
- Pilotní projekt Vzdělávání učitelů přírodopisu a biologie s tematikou badatelsky orientovaného vyučování – Škola BOV (VZ 46/11/36) v rámci IPN Podpora technických a přírodovědných oborů – Generace Y (2009 – 2012)
- FRVŠ 1044/2013 Inovace a rozvoj terénního pracoviště přírodovědných pokusů na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity (2013)
- FRVŠ 1042/2013 Inovace předmětu Terénní cvičení z ekologie (2013)
- Magistrát ČB OŽP/1/1/10/2018 V zahradě se dobře učí – výukové programy z oblasti ochrany přírody pro dětské kolektivy (2018)
Starší projekty, na nichž jsme se podíleli:
- Výzkumný záměr MSM 12400001: Biodiverzita a společenstva vod (1999 – 2004)
- GA ČR 525/05/P544: Stanovení a identifikace těkavých látek v silážích (2005 – 2007)
- SYNTHESYS EU AT-TAF-126: Taxonomic studies on Limnotrephini (Insecta: Heteroptera: Helotrephidae) from Southeast Asia (2005)
- SYNTHESYS EU AT-TAF-2110: Taxonomy and phylogeny of the subfamily Helotrephinae (Insecta: Heteroptera: Helotrephidae) (2006)
- GA AV ČR S 5007015: Biodiverzita entomofauny a její význam pro bioindikaci ekologických změn. (nositel: Entomologický ústav AV ČR) (2000 – 2003)
- ČR 525/05/2546: Vliv vybraných faktorů na obsah flavonoidů a dalších fenolických látek v některých léčivých rostlinách (nositel: ZF JU) (2005 – 2007)
- RP48-1.2008 Biologická univerzita dětí a mládeže (2008)
- RP-09-6/1-1: Inovace mikroskopické a didaktické techniky katedry biologie PF JU Program č. 1: Program na rozvoj přístrojového vybavení a moderních technologií (2009)
- FRVŠ 731/2009: Inovace počítačové laboratoře katedry biologie PF JU (2009)
- FRVŠ 1861/2009: Inovace předmětu Ekologická výchova (2009)
- ESF 0357 Další vzdělávání učitelů. (řešitel A. Hošpesová) Z KBi: Botanický víkend pro středoškolské učitele (R. Černý); Buněčná a molekulární biologie a nové metody výzkumu v učivu biologie na středních školách (R. Závodská); Biocenologické praktikum pro učitele primární školy (J. Petr); Zobrazovací techniky v biologii (J. Petr) (2007 – 2009)
- FRVŠ. 1488/1999 Inovace výuky ekofyziologie rostlin na Přírodovědecké fakultě UK, Biologické a Pedagogické fakultě JU
- FRVŠ H/1997 Inovace laboratoře fyziologie rostlin na PF JU