Skip to main content

Témata diplomových prací

  • doc. PhDr. Lucie Betáková, M.A., Ph.D.

    1. Využití krátkých videí ze sociálních sítí ve výuce anglického jazyka (zadáno, autorka: Markéta Tlapová)
    2. Využití AI ve výuce AJ na 2. stupni ZŠ (zadáno, autorka Lucie Virágová)
    3. Využití nástrojů AI k tvorbě úloh a generování textů ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
    4. Studenti mohou přijít s vlastním tématem, které odpovídá didaktice anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ
  • PhDr. Petr Dvořák, Ph.D.

    1. Využití QR kódů ve výuce angličtiny
    2. Využití tabletů ve výuce angličtiny na 2. st. ZŠ
    3. Edukační styl učitele angličtiny na ZŠ
    4. Hodnocení českých učebnic pro výuku angličtiny na 1. st ZŠ
    5. Hodnocení anglických učebnic pro výuku angličtiny na 1. st. ZŠ
    6. Přehledová studie metodologické literatury pro výuku angličtiny na 2. st. ZŠ
    7. Výuka odborné slovní zásoby na vybraných středních odborných školách v regionu
  • Mgr. Kateřina Dvořáková, Ph.D.

    1. Plánování prvostupňových hodin anglického jazyka a jejich struktura (zadáno - N. Nová)
    2. Písně ve výuce anglického jazyka ve 4. a 5. ročníku základní školy (zadáno - A. Slavíčková)
    3. Téma z didaktiky AJ na 1. stupni (přislíbeno - L. Staňová)
  • Mgr. Jaroslav Emmer, Ph.D.

    1. The pragmatics of humour in modern sitcoms
    2. Phrasal verbs and their single-word equivalents
    3. The general-specific scale and its role in teaching vocabulary
    4. The structure of abstracts in diploma theses
    5. Polysemy and the role of context

    Tématické okruhy/oblasti:

    1. Slovní zásoba v oblasti počítačových her
      • slovní zásoba generovaná hrou (single player, multiplayer)
      • slovní zásoba generovaná hráči online her v různých komunikačních situacích - RP, general channel, skupinové aktivity PvE či PvP aj.

      Možná je také multimodální analýza.

    2. Víceslovná pojmenování (frazeologismy)
      • idiomy s konkrétní lexikálně-sémantickou složkou (např. přirovnání: run like the wind, look like a clown, green as grass, high as a kite; přísloví: haste makes waste, ignorance is bliss)
      • frázová slovesa
      • body idioms (a head of the family, grit teeth, foot the bill), animal idioms (be like a fish out of water, smell a rat)
  • Bc. Barbora Faktorová, MSc.

    Nejsou vypsané žádné diplomové práce

  • PhDr. Lenka Hessová, Ph.D.

    Nejsou vypsané žádné diplomové práce

  • Mgr. Renata Janktová, M.A., Ph.D.

    Nejsou vypsané žádné diplomové práce

  • BcA. Cynthia Jonas

    Nejsou vypsané žádné diplomové práce

  • Mgr. Kateřina Klementová

    1. Digitální nástroje pro tvorbu výukových materiálů v rukou učitele angličtiny
    2. Výběr a tvorba materiálů pro výuku ESP (angličtiny pro specifické účely) na střední odborné škole
  • PhDr. Christopher Koy, M.A., Ph.D.

    1. Analysis of the Films “The Good, the Bad and the Ugly” and “The Free State of Jones” and Their Unconventional Portrait of Civil War Conflicts (Jakub Lhoták)
    2. A Comparative Analysis of Film Adaptations of Steinbeck's Novels In Dubious Battle, Cannery Row/Sweet Thursday and The Winter of Our Discontent (L. Heřmánková)
    3. Analysis of the Police Detective Novels by Chester Himes
    4. More Mafia On Screen: Nicholas Pileggi's Wiseguy and its Film Adaptation “Goodfellas”
    5. Selected Faulkner Novels and Their Film Adaptations
    6. Comparison and Contrast of Twentieth Century Western Novels by O. Wister, W. Tilburg Clark and E. L. Doctorow
    7. Representations of Africa in Three American Novels by Paul Bowles, Saul Bellow and John A. Williams
    8. The Outrageous Portrayals of Richard Nixon in Robert Coover's The Public Burning and Philip Roth's Our Gang
  • PhDr. Vladislav Smolka, Ph.D.

    1. Right dislocation as a means of achieving early focus in spoken language
      (Pravá dislokace jako prostředek dosažení pozice rématu blíže počátku věty v mluveném jazyce)
    2. The end-weight principle in English and in Czech
      (Princip end-weight v angličtině a v češtině)
    3. The complementation of the infinitive and the gerund compared
      (Srovnání komplementace infinitivů a gerundií)
      (length, complexity, presence of thematic/context-dependent elements, degree of pronominalisation, etc.).
    4. Differences in temporal meaning conveyed by the infinitive and the gerund
      (Rozdíly mezi infinitivní a gerundiální komplementací z hlediska časového)
    5. Personal and possessive pronouns as means of expression of the subject in gerundial clauses
      (Konkurence přivlastňovacích a osobních zájmen při vyjadřování konatele gerundiálních dějů)
      (I hate you/your Verb-ing)
    6. Diskontinuitní struktury v angličtině
      (Discontinuous structures in English)
    7. Role krátkých příslovečných určení v AČV
      (FSP roles of -ly adverbials)
    8. Postponované podmětné věty
      (Postposed subject clauses)
    9. Variabilita pozice větného přízvuku u rodilých mluvčích angličtiny
      (Intonation nucleus placement variation in native speakers of English)

    Pokud potřebujete přesnější představu o tom, co jednotlivá témata obnášejí, zastavte se na konzultaci. Zájemci mohou navrhnout i vlastní téma, jeho vhodnost je však třeba předem prodiskutovat.

  • PhDr. Alice Sukdolová, Ph.D.

    1. The Anti-Hero in the American Novel - zadáno
    2. The Influence of Young Adult Literature on the Young Reader, A Critical Reception of YA Literature - zadáno
  • PhDr. Kamila Vránková, Ph.D.

    1. The Bloody Chamber and Other Stories: Angela Carter´s Variations of Perraults Fairy Tales (zamluveno)
    2. “Cap o' Rushes” by Joseph Jacobs Compared to Ten Other Heroines in Disguise (zamluveno).
    3. Shakespearovy tragédie a romance: srovnávací analýza vybraných her (zamluveno)
    4. J.R.R. Tolkien´s Lord of the Rings: a Comparison of the Book and the Film Versions (zamluveno)
    5. J.R.R. Tolkien a G.R.R. Martin: srovnávací analýza (zamluveno)
  • Mgr. Ludmila Zemková, Ph.D.

    Nejsou vypsané žádné diplomové práce

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice Tel. 387 773 020 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Jeronýmova 10, 371 15
České Budějovice
Tel. 387 773 020 Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2022 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
  • Lorem ipsum dolor sit amet.