nazev obor pro diplom: NULL
nazev oboru: string(72) "Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací zeměpis"
nazev programu pro diplom: string(46) "Učitelství pro 2. stupeň základních škol"
nazev programu string(46) "Učitelství pro 2. stupeň základních škol"
Učitelství pro 2. stupeň základních škol
Specializace: Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací zeměpis
- Fakulta: Pedagogická
- Typ studia: navazující
- Doba studia: 2 roky
- Jazyk výuky: čeština
- Forma studia: prezenční
- Kód programu: N0114A300102
Popis programu
Tento studijní program se člení na několik rovnocenných specializací, z nichž si uchazeč vybírá v libovolné kombinaci právě dvě specializace (předpokladem je však návaznost na kombinaci absolvovaných studijních specializací v předchozím bakalářském studiu). Studijní specializace Zeměpis přímo navazuje na specializaci Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ, resp. na programy obdobné učitelské specializace vystudované na jiné vysoké škole (VŠ), přičemž shoda studovaných programů musí být vyšší než 75%. V případě studia neučitelského programu zeměpis musí být shoda s oborem studijní specializace Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ také 75% a zároveň uchazeč musí vykonat přijímací zkoušku z pedagogiky a psychologie, která je pořádána Sekcí pedagogických a psychologických programů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v době přijímacího řízení. Předměty na tomto stupni výuky stavějí na znalostech studentů z obecné fyzické a sociální geografie, které byly součástí předchozího stupně studia. Podstatná část výuky povinných předmětů je soustředěna: na jedné straně, na regionální geografii světa a poznání specifik světových makroregionů a na straně druhé, na získání teoretických a praktických didaktických zkušeností při výuce zeměpisu. Studijní specializace je posílena, při základních předmětech z didaktiky geografie, dvěma dalšími didaktickými předměty. Jedná se o aplikaci moderních technologií ve výuce zeměpisu vycházející z potřeby rozvoje digitálních kompetencí budoucích učitelů a dále o problematiku globálního rozvojového vzdělávání jako širšího vzdělávacího záběru, který koresponduje s jedním z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu - Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech.
Možné kombinace
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací anglický jazyk
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací český jazyk a literatura
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací fyzika
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací dějepis
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací hudební výchova
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací chemie
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací informatika
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací matematika
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací německý jazyk
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací přírodopis
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací ruský jazyk a literatura
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací výchova k občanství
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací technická výchova a pracovní činnosti
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací tělesná výchova
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací výtvarná výchova
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací český jazyk jako druhý jazyk
Profil absolventa
Naučíte se:- oborové, pedagogicko psychologické a oborově didaktické znalosti a dovednosti pro výkon profese učitele,
- realizovat a vést výuku nebo zájmové vzdělávání,
- moderní výukové trendy a postupy,
- podporovat aktivitu studentů v propojování teoretických poznatků do praxe,
- podporovat aktivitu žáků/studentů v propojování teoretických poznatků do praxe,
- v praxi využívat dostatečné všeobecné znalosti oboru specializace.
- učitel pro 2. stupeň základních škol, učitel středních škol, instruktor ve střediscích volného času, lektor ve střediscích ekologické výchovy, průvodce v cestovním ruchu.
Přijímací řízení
Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto navazujícím magisterském studijním programu je řádné ukončení studia v kterémkoliv typu vysokoškolského studijního programu, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok. Odkaz na aktuální vyhlášku najdete spolu s dalšími podmínkami pro přijetí a všemi ostatními informacemi k přijímacímu řízení v průvodci Chci studovat na „pedáku“.
Něco navíc
- Přemýšlíte, jak učit poutavě o složitých tématech dnešního světa? Staňte se s námi učitelem Pro Futuro, učitelem, který je schopen připravit děti k životu v 21. století. S námi se naučíte, jak vést s žáky společný dialog a jeho prostřednictvím hledat odpovědi na otázky, naslouchat myšlenkám druhých a zkoumat různé problémy a témata současného světa. Stane se z Vás moderní učitel/ka geografie podporující myšlení, které je kritické a tvořivé, spolupracující. K výuce geografie neodmyslitelně patří cestování a poznávání krajin blízkých i vzdálených. V rámci studijního programu nabízíme řadu možností, skrze které můžete ať již s námi (zahraniční exkurze, exkurze po České republice, praktická didaktická terénní cvičení) nebo individuálně (celá řada programů ERASMUS pro naše studenty) procestovat a poznat svět. Nespornou výhodou studia na katedře geografie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích je osobní přístup vyučujících ke všem studentům a studentkám, pořádáme společně řadu mimoškolních aktivit - např. oslava jarní rovnodennosti, společně vítáme nový hydrologický rok, setkáváme se na sportovně-geografických či společenských akcích s geografickou tématikou. Všechna tato setkání považujeme za důležitá, podporující vzájemnou spolupráci, dialog a rozvoj našich studentů/studentek, a tím i celého pracoviště. Neváhejte a přidejte se k nám.
Kontakt
doc. RNDr. Helena Koldová Ph.D.
Tel.: 389033021
E-mail: