nazev obor pro diplom: NULL
nazev oboru: string(89) "Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací ruský jazyk a literatura"
nazev programu pro diplom: string(46) "Učitelství pro 2. stupeň základních škol"
nazev programu string(46) "Učitelství pro 2. stupeň základních škol"
Učitelství pro 2. stupeň základních škol
Specializace: Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací ruský jazyk a literatura
- Fakulta: Pedagogická
- Typ studia: navazující
- Doba studia: 2 roky
- Jazyk výuky: čeština
- Forma studia: prezenční
- Kód programu: N0114A300102
Popis programu
Magisterské studium připravuje budoucí učitele ruského jazyka a literatury pro 2. stupeň základní školy a je koncipováno jako další prohlubování lingvistického a literárněvědného vzdělávání a erudice.
Jádro pregraduální přípravy tkví ve sféře pedagogicko-psychologické, oborové a oborově didaktické. Teoretická i praktická příprava směřuje k vytváření základních pedagogických kompetencí absolventa, které jsou nezbytné k úspěšnému vykonávání pedagogické profese. Požadavky na výstupní kvality absolventů je možno specifikovat následovně: teoretické poznatky a vědomosti; didaktické znalosti, zručnosti a zkušenosti; pedagogické a psychologické vědomosti a dovednosti potřebné pro výkon učitelského povolání.
Studium formuje absolventa, podporuje jeho přizpůsobivost, flexibilitu, tvůrčí činnost a adaptibilitu, aby byl po nástupu do praxe schopen uskutečňovat vlastní pojetí výuky a byl otevřený četným změnám v aktuálních opatřeních. Záměrem je, aby si posluchač v průběhu studia vytvořil předpoklady a upevnil dovednosti nezbytně nutné a potřebné k systematickému celoživotnímu sebevzdělávání s uspokojivou úrovní flexibility a kreativity, která mu dá možnost operativně reagovat na reálné profesní situace a na vývoj daného oboru.
Jádro pregraduální přípravy tkví ve sféře pedagogicko-psychologické, oborové a oborově didaktické. Teoretická i praktická příprava směřuje k vytváření základních pedagogických kompetencí absolventa, které jsou nezbytné k úspěšnému vykonávání pedagogické profese. Požadavky na výstupní kvality absolventů je možno specifikovat následovně: teoretické poznatky a vědomosti; didaktické znalosti, zručnosti a zkušenosti; pedagogické a psychologické vědomosti a dovednosti potřebné pro výkon učitelského povolání.
Studium formuje absolventa, podporuje jeho přizpůsobivost, flexibilitu, tvůrčí činnost a adaptibilitu, aby byl po nástupu do praxe schopen uskutečňovat vlastní pojetí výuky a byl otevřený četným změnám v aktuálních opatřeních. Záměrem je, aby si posluchač v průběhu studia vytvořil předpoklady a upevnil dovednosti nezbytně nutné a potřebné k systematickému celoživotnímu sebevzdělávání s uspokojivou úrovní flexibility a kreativity, která mu dá možnost operativně reagovat na reálné profesní situace a na vývoj daného oboru.
Možné kombinace
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací anglický jazyk
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací český jazyk a literatura
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací fyzika
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací dějepis
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací hudební výchova
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací chemie
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací informatika
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací matematika
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací německý jazyk
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací přírodopis
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací výchova k občanství
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací technická výchova a pracovní činnosti
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací tělesná výchova
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací výtvarná výchova
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací zeměpis
- Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací český jazyk jako druhý jazyk
Profil absolventa
Naučíte se:- oborové, pedagogicko psychologické a oborově didaktické znalosti a dovednosti pro výkon profese učitele,
- realizovat a vést výuku nebo zájmové vzdělávání,
- moderní výukové trendy a postupy,
- podporovat aktivitu studentů v propojování teoretických poznatků do praxe,
- podporovat aktivitu žáků/studentů v propojování teoretických poznatků do praxe,
- v praxi využívat dostatečné všeobecné znalosti oboru specializace.
- učitel pro 2. stupeň základních škol,
- instruktor ve střediscích volného času.
Přijímací řízení
Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto navazujícím magisterském studijním programu je řádné ukončení studia v kterémkoliv typu vysokoškolského studijního programu, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok. Odkaz na aktuální vyhlášku najdete spolu s dalšími podmínkami pro přijetí a všemi ostatními informacemi k přijímacímu řízení v průvodci Chci studovat na „pedáku“.
Něco navíc
- budete vzdělaní, aktivní, pozitivní, budete mít rozhled, otevřenou mysl,
- zůstanete duchem mladí, budete rozumět dětem a umět je vést
Kontakt
doc. RNDr. Helena Koldová Ph.D.
Tel.: 389033021
E-mail: