nazev obor pro diplom: NULL
nazev oboru: string(59) "Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ"
nazev programu pro diplom: string(81) "Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy"
nazev programu string(81) "Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy"
Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy
Specializace: Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fakulta: Pedagogická
- Typ studia: bakalářský
- Doba studia: 3 roky
- Jazyk výuky: čeština
- Forma studia: prezenční
- Kód programu: B0114A300110
Popis programu
Tento studijní program se člení na několik rovnocenných specializací, z nichž si uchazeč vybírá v libovolné kombinaci právě dvě specializace. Studijní specializace Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ tvoří východiskovou bázi v přípravě studentů ke studiu v navazujícím magisterském stupni obecně, resp. konkrétně ve specializaci učitelství zeměpisu pro základní školy. Předměty oboru jsou nastaveny s cílem poskytnout studentům ucelený soubor znalostí o krajině jako o geografickém prostoru. Nosnou část studia tvoří získaní teoretických a částečně praktických dovedností obsažených v dílčích disciplínách fyzické a sociální geografie. Jejich aplikaci na regionální úrovni zabezpečuje především výuka geografie Česka. Součástí studia je výuka základů planetární geografie, kartografie a přehledu o vývoji a metodologii geografie jako vědní disciplíny. Studium zároveň umožňuje získat zkušenosti při aplikaci základních metod geografického výzkumu, s důrazem na využití nástrojů poskytovaných geografickými informačními systémy. Kromě výuky zeměpisu a druhé specializace umožňuje vzdělání v oblasti obecné pedagogiky a psychologie. Skýtá i alternativu iniciálního teoretického proniknutí a praktického vyzkoušení didaktiky výuky geografie na základě osvojení si práce s moderními technologiemi ve výuce (virtuální a rozšířená realita, přístrojová měření, aj.).
Možné kombinace
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Historie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Chemie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Informační technologie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Matematika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Technická výchova a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
Profil absolventa
Naučíte se:- orientovat v pedagogicko psychologických a didaktických disciplínách,
- asistovat učiteli při práci s žáky nebo pracovat v zájmovém vzdělávání,
- podporovat učební aktivity žáků,
- používat v praxi obecné výukové a výchovné postupy,
- využívat všeobecné znalosti oboru specializace.
- asistent učitele,
- vychovatel,
- lektor.
Přijímací řízení
Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok. Odkaz na aktuální vyhlášku najdete spolu s dalšími podmínkami pro přijetí a všemi ostatními informacemi k přijímacímu řízení v průvodci Chci studovat na „pedáku“.
Něco navíc
- Koncipovaný studijní program je ve shodě s tzv. průběžným modelem učitelského vzdělávání koncipován jako první část v rámci uceleného vzdělávacího plánu vedoucího k získání aprobace učitele pro 2. stupeň základní školy. Druhou část tvoří navazující magisterský program Učitelství pro 2. stupeň základní školy, v jehož rámci jsou realizovány specializace totožného zaměření, jako v bakalářském studijním programu. Celková struktura studijního plánu je komponována tak, aby docházelo k postupnému rozvoji kompetencí budoucího učitele, kdy je jak v bakalářském, tak v navazujícím magisterskému studiu oborová složka funkčně provázána se složkou oborově-didaktickou, pedagogicko-psychologickou a s reflektovanými pedagogickými praxemi.
Kontakt
PhDr. Miroslav Procházka Ph.D., MBA.
Tel.: 389033360
E-mail: