nazev obor pro diplom: NULL
nazev oboru: string(66) "Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ"
nazev programu pro diplom: string(81) "Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy"
nazev programu string(81) "Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy"
Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy
Specializace: Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fakulta: Pedagogická
- Typ studia: bakalářský
- Doba studia: 3 roky
- Jazyk výuky: čeština
- Forma studia: prezenční
- Kód programu: B0114A300110
Popis programu
Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy ? tento studijní program se člení na několik rovnocenných specializací, z nichž si uchazeč vybírá v libovolné kombinaci právě dvě specializace. Studijní specializace Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ se z hlediska obsahu člení do tří okruhů: 1. praktický jazyk; 2. lingvistika; 3. literatura, historie, kultura a reálie. Všechny okruhy už mají pedagogický přesah, vztahují se k budoucí učitelské profesi tím, že reflektují kurikulum základní školy a vlastní učení se studenta anglickému jazyku. V závěrečném ročníku posluchači rovněž absolvují oborovou asistentskou praxi. Vzájemný poměr jednotlivých složek studia je po stránce rozsahu výuky i náročnosti nastaven tak, aby posluchač získal vyvážený soubor znalostí a dovedností nezbytných jak pro okamžité uplatnění v praxi, tak pro následné magisterské studium anglistiky, ať už je zaměřené pedagogicky, odborně filologicky, či jinak, a to na domácích vysokých školách i v zahraničí.
Možné kombinace
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Historie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Chemie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Informační technologie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Matematika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Technická výchova a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
Profil absolventa
Naučíte se:- orientovat se v pedagogicko psychologických a odborných disciplínách ve vztahu k anglickému jazyku,
- asistovat učiteli při práci s žáky nebo pracovat v zájmovém vzdělávání,
- podporovat učební aktivity žáků,
- používat v praxi obecné výukové a výchovné postupy,
- využívat všeobecné znalosti oboru specializace, tedy anglického jazyka na úrovni C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- asistent učitele,
- vychovatel,
- lektor,
- v komerční sféře pokročilý uživatel anglického jazyka na úrovni C1 podle Společného evropského referenčního rámce.
Přijímací řízení
Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok. Odkaz na aktuální vyhlášku najdete spolu s dalšími podmínkami pro přijetí a všemi ostatními informacemi k přijímacímu řízení v průvodci Chci studovat na „pedáku“.
Něco navíc
- Koncipovaný studijní program je ve shodě s tzv. průběžným modelem učitelského vzdělávání koncipován jako první část v rámci uceleného vzdělávacího plánu vedoucího k získání aprobace učitele pro 2. stupeň základní školy. Druhou část tvoří navazující magisterský program Učitelství pro 2. stupeň základní školy, v jehož rámci jsou realizovány specializace totožného zaměření, jako v bakalářském studijním programu. Celková struktura studijního plánu je komponována tak, aby docházelo k postupnému rozvoji kompetencí budoucího učitele, kdy je jak v bakalářském, tak v navazujícím magisterskému studiu oborová složka funkčně provázána se složkou oborově-didaktickou, pedagogicko-psychologickou a s reflektovanými pedagogickými praxemi.
Kontakt
PhDr. Miroslav Procházka Ph.D., MBA.
Tel.: 389033360
E-mail: