Projektová výuka k pětatřicátému výročí 17. listopadu 1989 v režii občankářů z katedry společenských věd PF JU
Na sedmi jihočeských školách proběhl v uplynulých dnech výukový blok s názvem Projekt 89, který byl věnován pětatřicátému výročí událostí, které se odehrály 17. listopadu 1989. Pod vedením PhDr. Vladimíra Hanáčka, Ph.D. ho připravila skupina studentů učitelství výchovy k občanství a základů společenských věd.
Vznikly dvě verze výukových aktivit. První je určena pro základní školy a má charakter projektového dne, kdy v dopoledním pásmu jsou vedle výkladu zahrnuty aktivity založené na poznávání osobností politického a kulturního života té doby, při skupinové práci je pak spojována tvůrčí jazyková a stylistická dovednost s tou výtvarnou, kdy žáci vytvářejí text pro transparent, který by byl vhodný pro listopadové dny roku 1989. Celé dopoledne uzavírá píseň Modlitba pro Martu.
Druhá verze výukových aktivit má devadesátiminutové trvání a je zaměřena na studenty středních škol. Výklad je doplněn kvízem a také tvůrčí činností, jejímž cílem je, aby studenti ve skupinách vystupovali před ostatními spolužáky jako disidenti, herci a samozřejmě i jako studenti, pokud by se ocitli v listopadových dnech roku 1989.
Projekt 89 byl doposud realizován na těchto školách: Gymnázium Česká České Budějovice, Gymnázium Strakonice, Gymnázium Vimperk, Euroškola Strakonice, Základní škola Oskara Nedbala České Budějovice, ScioŠkola České Budějovice a Základní škola Mirotice.
Vzhledem k tomu, že o tento projekt mají zájem další školy nejen v jižních Čechách, budeme o jeho dalším pokračování informovat i v roce 2025.
Organizátorům Projektu 89 děkujeme a přejeme hodně elánu do dalších projektových dnů!