nazev obor pro diplom: NULL
nazev oboru: string(93) "Technická výchova a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ"
nazev programu pro diplom: NULL
nazev programu string(81) "Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy"
Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy
Specializace: Technická výchova a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fakulta: Pedagogická
- Typ studia: bakalářský
- Doba studia: 3 roky
- Jazyk výuky: čeština
- Forma studia: prezenční
- Kód programu: B0114A300110
Popis programu
Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy ? tento studijní program se člení na několik rovnocenných specializací, z nichž si uchazeč vybírá v libovolné kombinaci právě dvě specializace. Studijní specializace Technická výchova a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ je přípravou ke studiu v navazujícím magisterském studijním programu Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací technická výchova a pracovní činnosti. Poskytuje teoretické znalosti o technických materiálech a jejich zpracování (Nauka o materiálu I - III) a základní poznatky z oblasti elektro (Elektrotechnika a elektronika I - III). Dále poskytuje praktické dovednosti, postupy a metody (Design a konstruování I - II). Základem zvládnutí technické praxe jsou znalosti z technické dokumentace, včetně počítačem podporovaného projektování, a technické mechaniky. Součástí studijního plánu jsou také další předměty zaměřené didakticky (Úvod do didaktiky technické výchovy, Oborová asistentská praxe, Reflexe oborové asistentské praxe).
Možné kombinace
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Historie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Chemie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Informační technologie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Matematika se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ
Profil absolventa
Naučíte se:- v praxi využívat teoretické znalosti o technických materiálech a jejich zpracování,
- základní poznatky z oblasti elektrotechniky a elektroniky a technické mechaniky,
- praktické dovednosti, pracovní postupy a metody z designu a konstruování,
- využívat dosažených znalostí z technické dokumentace, včetně počítačem podporovaného projektování..
- nepedagogický zaměstnanec školy (asistent učitele, vychovatel, technický pracovník, lektor),
- lektor technických aktivit realizovaných v odborných vzdělávacích zařízeních v rámci pedagogiky volného času,
- odborný pracovník v oblasti státní správy a v soukromé výrobní i nevýrobní sféře.
Přijímací řízení
Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok. Odkaz na aktuální vyhlášku najdete spolu s dalšími podmínkami pro přijetí a všemi ostatními informacemi k přijímacímu řízení v průvodci Chci studovat na „pedáku“.
Něco navíc
- Studijní program je ve shodě s tzv. průběžným modelem učitelského vzdělávání koncipován jako první část v rámci uceleného vzdělávacího plánu vedoucího k získání aprobace učitele pro 2. stupeň základní školy. Druhou část tvoří navazující magisterský program Učitelství pro 2. stupeň základní školy, v jehož rámci jsou realizovány specializace totožného zaměření, jako v bakalářském studijním programu. Celková struktura studijního plánu je komponována tak, aby docházelo k postupnému rozvoji gramotností a kompetencí budoucího učitele, kdy je jak v bakalářském, tak v navazujícím magisterskému studiu oborová složka funkčně provázána se složkou oborově-didaktickou, pedagogicko-psychologickou a s reflektovanými pedagogickými praxemi.
Kontakt
PhDr. Miroslav Procházka Ph.D.
Tel.: 389033360
E-mail: