Toto je záložní verze starého webu Pedagogické fakulty JU (https://old.pf.jcu.cz), která již nebude dále aktualizována.
 
Od září 2022 funguje nový web fakulty na standardní adrese https://www.pf.jcu.cz.

Symbol PF Jak přežít požár? S tím si hravě poradí "malí badatelé" z Gymnázia Česká

Jak přežít požár? S tím si hravě poradí "malí badatelé" z Gymnázia Česká

(projekt scienceZOOM2)

 

Jak se máme zachovat při vypuknutí požáru? Jakých základních chyb bychom se měli vyvarovat? Jak se chovat, když nás oheň uvězní? Jak poskytovat první pomoc popálenému?

Na tyto a další otázky dostali v rámci zahájení činnosti Zeměpisného badatelského klubu odpověď "malí badatelé", studenti z Gymnázia v České ulici v Českých Budějovicích.

Studenti se poutavou formou dozvěděli nejen odpovědi na uvedené otázky, ale zároveň už vědí, jaké jsou nejčastější příčiny požáru, jak požár vzniká, jak a čím se mají hasit různé hořlavé materiály, jak zjistit intenzitu požáru za dveřmi, zda vstupovat do místnosti, kde hoří, jak si správně zavolat pomoc v případě požáru, s jakými typy požárních poplachů se můžeme setkat, jaké jsou povinnosti hasičů, kde na světě vznikají nejrozsáhlejší požáry a z jakého důvodu apod.

Pomocí herních aktivit si studenti vyzkoušeli poskytování první pomoci, evakuaci zraněných v prostorách s minimální či žádnou viditelností a telefonické přivolání pomoci při dopravní nehodě. Tyto aktivity se u "malých badatelů" setkaly s velkým nadšením a zapálením pro hru :)

V souvislosti s předvánočním časem mohli "malí badatelé" na instruktážním videu pozorovat neuvěřitelnou rychlost (s)hoření vánočního stromku, což doslova šokovalo i ostatní účastníky semináře. Zároveň se seznámili s důsledky, které může způsobit zapomenutý či odhozený nedopalek cigarety či zapomenutá zapálená svíčka v uzavřené místnosti.

Těšíme se, že se s malými badateli setkáme již ve čtvrtek 6. 11. při další aktivitě Zeměpisného badatelského klubu - tentokrát půjde o geocachingové odpoledne ve Stromovce aneb děti si vyzkouší Jak najít poklad s pomocí GPS?

 

Napsaly: Mgr. Petra Karvánková, Ph.D., a Mgr. Eva Niklesová, Ph.D.